Boka vårt bästa pris, bli medlem nu!

Frågor & Svar om Gästprogrammet

Vanliga frågor & svar


Vanliga frågor


Alla kategorier


Använda poäng


  • Dina poäng är personliga och kan inte flyttas över till ett annat konto, men du är välkommen att ge bort en present till någon du tycker om i form av bonusnätter, restaurang- eller frukostvouchers.

  • Med dina poäng kan du bland annat boka bonusnätter, beställa restaurang- eller frukostcheckar att använda på hotellen, beställa upplevelseboxar, boka inrikesflyg och mycket mer.

    Klicka här för att se alla uttagsmöjligheter.

Visa fler

Bonusnätter


Visa fler

Förmåner


Visa fler

Generella frågor


  • Genom att bli medlem och fylla i din mailadress i dina kontaktuppgifter får du ta del av våra medlemsutskick och specialerbjudanden. Om du vill ta emot vårat nyhetsbrev utan att bli medlem så fyller du i ditt namn och din mejladress i rutan "Nyhetsbrev" allra längst ner på startsidan.

  • Kontakta medlemsservice på member@elite.se eller telefon 0771-788 789 så hjälper vi dig!

  • Som inloggad medlem kan du uppdatera telefonnummer, e-postadress samt hemadress under Min sida/Mina Uppgifter. Du kan även kontakta medlemsservice på member@elite.se så hjälper vi dig.

  • Våra medlemsregler läser du genom att klicka här.

  • Logga in med dina medlemsuppgifter och navigera till "Min sida" för att få en översikt av dina poäng.

  • Dina poäng är giltiga under det året du tjänar in dem och ytterligare 3 år. Poängens utgångsdatum är alltid den 31/12. Vid utnyttjande av poäng så används alltid de äldsta poängen först. Som inloggad medlem på dina sidor finns information om hur länge dina poäng är giltiga.

  • Medlemsnivå

    Bronze

    Silver

    Gold

    Platinum

    Antal nätter

    0-4

    5-24

    25-54

    55-

    Din medlemsnivå bestäms av antal kvalificerande övernattningar du haft under ett och samma kalenderår. Ju högre medlemsnivå du har, desto fler medlemsförmåner får du när du bor hos oss. Läs mer om de olika förmånerna här.

  • Fyll i formuläret "Bli medlem" här, så skickas ett aktiveringsmail till den e-postadress du angivit. Genom att klicka på länken i aktiveringsmailet och fylla i uppgifterna registreras du som medlem.

    Du kan också bli medlem på något av våra hotell med hjälp av personalen i receptionen eller via vår medlemsservice. Kontaktuppgifter till medlemsservice hittar du i den vänstra kolumnen på denna sida.

Visa fler

Medlemsnivå


  • Nedgraderingar görs en gång per år. Det sker vid årsskiftet och baserar sig på det antal nätter du bott under innevarande år. Har du blivit uppgraderad behåller du alltid din medlemsnivå under intjäningsåret samt det efterföljande året, oavsett antalet övernattningar. Giltighetstiden på finns präglat på ditt medlemskort eller under "Mitt konto".

  • Du får tillgång till dina nya förmåner direkt när du uppnått en högre medlemsnivå i Elite Hotels Rewards, men det kan vara en fördröjning innan du ser din nya nivå på dina sidor. Om du når en ny nivå under en pågående vistelse ber vi dig kontakta receptionen så att du får dina nya förmåner direkt.

  • Du behåller din nya medlemsnivå under hela intjäningsåret samt efterföljande år.

  • Uppgraderingar görs löpande baserat på antal kvalificerande nätter från och med 1 januari innevarande år. Notera att dina nivånätter registreras på ditt medlemskonto första vardagen efter utcheckning, vilket gör att det kan bli en fördröjning innan du ser din nya nivå.

Visa fler

Medlemskort


  • Fyll i formuläret nedan så skickar vi ett nytt kort till dig per post inom 2-4 veckor. Kom ihåg att kontrollera att dina kontaktuppgifter är aktuella. Om du är medlem på nivå Vit är ditt medlemskap helt digitalt, du identifierar dig med medlemsnummer eller personnummer.

    Beställ nytt medlemskort


    Tyvärr saknas en del information:
  • Om du har uppgraderats till en högre nivå och uppgav din adress under registreringsprocessen skickas ditt medlemskort automatiskt till dig inom 2-4 veckor.

  • Medlemsnumret finns präglat på ditt kort och finns också under sektionen "mitt konto" när du loggar in på dina sidor. Behöver du hjälp med att hitta ditt medlemsnummer kan du också kontakta oss på member@elite.se, så hjälper vi till.

Visa fler

Partners


  • För 10 000 medlemspoäng får du en upplevelsebox från Live it. Upplevelseboxen innehåller ca 70 olika upplevelser. Mottagaren får välja bland vinprovningar och skönhetsbehandlingar samt motorsport och adrenalinfyllda äventyr. Boxen är giltig i ett år så det finns gott om tid att uppleva något nytt.

    Du kan beställa en box här.

    OBS! Boxen kan bara skickas till adresser inom Sverige.

  • Ja, du kan använda dina poäng för att hyra bil hos Europcar.

    Du kan skicka en bokningsförfrågan på elite.se eller skicka den via e-post till member@elite.se. Kom ihåg att berätta om vart och när du önskar hämta och lämna tillbaka bilen samt ditt medlemsnummer.

    • Använd dina Elite-poäng till att hyra bil hos Europcar
    • 10 % rabatt på bilhyror inom Sverige

     

     Klicka här för att läsa mer om Europcar.

  • Om du är medlem i SAS EuroBonus och visar upp ditt medlemskort i samband med incheckning på Elite Hotels tjänar du 300 Extrapoäng per natt hos EuroBonus.

    Är du även medlem i Elite Hotels Rewards tjänar du Elite-poäng precis som vanligt. Hos oss behöver du inte välja – du får poäng i båda programmen. Poängintjäning i programmen kräver att man har bokat sin vistelse via de kanaler som är poänggrundande (Läs mer om hur du bokar en poängberättigad natt under ”Vad är en kvalificerande övernattning?”).

     

    Förmån*

    Member/Silver

    Gold/Diamond

    Pandion

    Dagstidning varje dag

    Sen utcheckning* (kl. 15.00)

     

    Förtur på väntelista

     

    Restaurangcheck**

     

    50 kr

    100 kr

    Uppgradering i mån av plats vid ankomst*

     

     

    1 nivå

     

    *Förmåner på hotellet erbjuds i mån av plats
    **Vid medlemskap i både SAS EuroBonus och Elite Hotels Rewards ges inte dubbla restaurangcheckar. Medlemskapet med den högsta nivån gäller.

     

    Läs mer om SAS Eurobonus och bli medlem

  • Välkommen till BRA - Sveriges inrikesflyg!

    Som medlem i Elite Hotels Rewards kan du:

    • Köpa friresor för poäng.
    • Välja att få 500 BRA-poäng per vistelse istället för Elite-poäng.

    Medlemmar på nivå Platinum har dessutom fritt inträde till Flyg BRA's lounger mot uppvisande av medlemskort och får ta med sig 20 kg extra bagage utan kostnad på inrikesflyg.

    Läs mer om BRA samt deras lojalitetsprogram på flygbra.se

  • Medlemmar i Elite Hotels Rewards ges möjligheten att skänka sina intjänade poäng till Barncancerfonden. Poängen används till frinätter för drabbade familjer.

    Skänk poäng här eller kontakta member@elite.se så hjälper vi dig!

    Läs mer om Barncancerfondens här.

Visa fler

Saknade poäng


  • Vi hjälper dig att efterregistrera poäng via formuläret nedan. Om du har problem med efterregistreringen kan du kontakta oss per mejl, member@elite.se

    Vi kan efterregistrera poäng i upp till sex månader efter vistelsen förutsatt att du var medlem i Elite Hotels Rewards vid det aktuella intjäningstillfället. Om du precis blivit medlem kan du efterregistrera vistelser som varit en månad tillbaka i tiden från den dagen du blev medlem. 

    Du tjänar inte poäng på vistelser som är bokade via tredje part. Du kan läsa mer om vad som gäller för tredjepartbokningar under "Vilka undantag finns för poängintjäning?".

    Efterregistrera poäng


    Tyvärr saknas en del information:
  • Om du precis blivit medlem kan du efterregistrera vistelser som varit en månad tillbaka i tiden från den dagen du blev medlem. Kontakta vår Medlemsservice på telefon 0771-788 789 eller skicka ett e-mail till member@elite.se så hjälper vi dig.

  • Nej, bokningar via tredjepart räknas inte som kvalificerade övernattningar och är inte poängberättigade. För att läsa mer om poängberättigande bokningar, se ”Hur bokar jag min övernattning för att få poäng?”

    Är du osäker på om du kan få poäng för en specifik bokning? Kontakta medlemsservice på member@elite.se så hjälper vi till med att kontrollera det.

Visa fler

Tjäna poäng


  • När du utnyttjar en bonusnatt får du inga poäng på rumspriset eftersom du har betalat med dina poäng. Du får däremot poäng som vanligt enligt principen ”en poäng per spenderad krona” på hotellets övriga tjänster, exempelvis restaurang och pub. Du får inte någon nivånatt när du använder en bonusnatt.

  • För att få tillgodoräkna poäng på ett restaurang- eller pubbesök är förutsättningen att du nyttjar tjänsterna i samband med ditt boende och att debitering sker på din personliga hotellnota. Om du inte bor på hotellet kan du således inte tillgodoräkna poäng för restaurang- eller pubbesök för närvarande.

  • Bokningar gjorda via så kallade tredjepartskanaler (exempelvis Booking, Hotels.com, Expedia) ger inte poäng, nivånätter och berättigar inte till medlemsförmåner. Poäng och nivånätter utgår inte vid frinattsbokningar. Om du bor på hotellet i samband med konferens utgår en schablonsumma om 750 poäng per natt.

    Vi förbehåller oss rätten att exkludera möjligheten att samla poäng och nyttja medlemsförmåner i samband med vissa specialerbjudanden och i vissa avtal med företag, samarbetspartners och organisationer.

  • Du får extrapoäng på din övernattning från Silvernivå och uppåt. Tredjepartsbokningar är ej poängberättigande.

    Nivå

    Antal extrapoäng per natt

    Silver

    200 extrapoäng

    Gold

    400 extrapoäng

    Platinum

    600 extrapoäng

  • Nej, bokningar via tredjepartskanaler, så som online-resebyråer (exempelvis Hotels.com, Booking.com, Expedia.com) är inte poängberättigade. Observera att du inte kan ta del av några förmåner om din bokning är gjord via tredje part.

  • För att få poäng på din övernattning bokar du direkt via oss, dvs. på elite.se, via vår centralbokning eller på något av våra hotell. Bokningar via traditionell resebyrå kan också räknas som en kvalificerad övernattning, beroende på pristyp.

    Bokningar via tredjepartskanaler, så som online-resebyråer (Hotels.com, Booking.com, expedia.com etc.) är inte poängberättigade. 

  • En kvalificerad övernattning är en övernattning som bokats direkt via oss, dvs. på elite.se, via vårt Servicecenter eller direkt på något av våra hotell. Bokningar via traditionell resebyrå kan räknas som kvalificerande beroende på pristyp.

    Bokningar via tredjepartskanaler, så som online-resebyråer (Hotels.com, booking.com, expedia.com etc.) är inte poängberättigade.

  • Grundregeln är att du bara kan få poäng för det rum som du själv bor i. Undantaget är när du som medlem har bokat rum tillsammans med din familj under en och samma vistelse, då får du även poäng för deras rum. Med familj avses partner samt barn upp till 18 år. 

  • Ja, om bokningen är gjord via någon av våra egna kanaler (telefon, mail eller på elite.se) eller via traditinell resebyrå så kan du tjäna poäng på din vistelse. Kom ihåg att meddela ditt medlemsnummer vid incheckning på hotellet.

  • Du får både poäng och nivånätter registrerade för din övernattning på våra Hotel Bishops Arms. Du får även restaurangcheckar när du bor på Hotel Bishops Arms, däremot gäller inte övriga medlemsförmåner.

  • Absolut, förutsättningen är att du nyttjar tjänsterna i samband med ditt boende och att debitering sker på din personliga hotellnota.

    Har du bott på ett Hotel Bishops Arms och i samband med vistelsen ätit eller druckit i puben behöver du i efterhand kontakta medlemsservice med en kvittokopia för att tillgodoräkna dig poängen.

  • Bokning av konferenslokaler och större konferensarrangemang är inte poängberättigande. Om du övernattar i samband med en konferens så ger övernattningen 750 poäng och om du nyttjar hotellets service för din personliga konsumtion och sätter upp det på hotellnotan får du naturligtvis ytterligare poäng.

  • Ja, du får poäng för mat och dryck både i våra hotellrestauranger och på The Bishops Arms-pubarna. Du kan få poäng på notor för upp till 5 personer och upp till 5000 kr.

    Du får också poäng för de tjänster som hotellet erbjuder, så som telefon, tvätt och garage. Förutsättningen för poängintjäning är att du nyttjar tjänsterna i samband med ditt boende och att debitering sker på din personliga hotellnota. Grundregeln en tjänad poäng per spenderad krona gäller.

  • Grundregeln för poängintjäning är en poäng per spenderad krona. Om din hotellnatt kostar 900 kronor har du således tjänat 900 poäng. För att erhålla dina poäng så behöver du boka dina vistelser via våra egna kanaler alternativt via en traditionell resebyrå.

Visa fler
_