Boka vårt bästa pris, bli medlem nu!

Receptionist/Konferensbokare

Om tjänsten


 

Vad får dig att känna dig extra välkommen? 

Ett varmt leende, glädje i blicken och ett genuint intresse för våra gäster, - det är vad vi tycker är viktigt. Håller du med, eller har du något mer att tillägga är det kanske just du som är vår nästa receptionist/konferensbokare. Vi söker nu en till medarbetare till vår reception. Tjänsten är en tillsvidareanställning, känns det här som ett jobb för dig så väntar en vardag fylld med skratt och ett team fyllt med energi på dig.

Om tjänsten 

Som receptionist ansvarar du för att ge gästen bästa möjliga service och brinner för mötet mellan människor. Du kommer att arbeta i ett engagerat serviceteam i hotellets kärna och därmed få glädjen att vara våra gästers första kontakt och intryck av hotellet samtidigt som det är du som bär ansvaret för känslan när gästerna lämnar oss. Som receptionist har du en hög känsla för service och kvalitet samt ett starkt intresse till merförsäljning. Du ska motiveras av att vända utmaningar till möjligheter – ingen dag på ett hotell är den andra lik.

Vi söker nu dig som har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare. Med kunskap från bokning och konferens. I arbetet som receptionist ingår sedvanligt receptionsarbete såsom in- och utcheckning, hantering av telefonväxel och kassa, fakturering, bokningar både för individ och grupp samt allmän gästservice. Vi arbetar med en reception som både tar hand om våra boende gäster samt våra konfererande grupper.  Ovan arbetsuppgifter kan sammanfattas med att du behöver ha viljan till att ha många bollar i luften samtidigt som din service ut till gäst alltid ska prioriteras och hålla en hög nivå. 

Kvalifikationer och personlighet 

Som person är du ansvarstagande, engagerad och positiv. Vidare har du god förmåga att kunna prioritera även under stressiga arbetsförhållanden. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är en förutsättning, ytterligare språk är meriterade. Du är lösningsorienterad och kreativ, social och duktig på att kommunicera och samarbeta. Vi vill arbeta med dig som är prestigelös, kan ge och ta feedback, du är en lagspelare som ser på jobbet med både ödmjukhet och glädje. Vi vill kontinuerligt utvecklas och hoppas att du vill vara med och tillsammans med oss driva hotellet framåt.  Tidigare erfarenhet/kunskap från konferens/bokningsarbete är ett krav. 

Praktikaliteter:

  • Arbetstider: Varierande, mellan 7,00-23,00 även helg
  • Omfattning: 95 %,  
  • Start:  Enligt överenskommelse
  • Lön: Enligt kollektivavtal
  • För frågor om tjänsten kontakta:  Lina Fällman , 070-585 47 30 
  • Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan!

 

Vi ser framemot att höra från dig!


Om Elite Hotel Mimer, Umeå


Den anrika skolbyggnaden från 1897 är nu vackert transformerad till ett härligt kvalitetshotell med högsta standard mitt i centrala Umeå.Här erbjuds unika rum med generös takhöjd, en spektakulär restaurangsamt gym och relaxavdelning.

Om att arbeta i Reception på Elite Hotels


Att arbeta i reception innebär att ingen dag är den andra lik, varför det är viktigt att du tycker om ett högt tempo och har en lösningsorienterad inställning till allt som händer. Som receptionist är du också säljare och det är viktigt för oss att det är naturligt för dig att aktivt jobba med merförsäljning som en form av service och så snart möjligheten finns erbjuda en högre rumskategori, en middag i huset eller parkeringsplats – allt för att erbjuda gästen en högklassig serviceupplevelse hos oss!

Passar dig som


  1. Är ansvarstagande och initiativtagande; gästen kan sällan vänta
  2. Är lyhörd med god problemlösningsförmåga
  3. Kan arbeta bra självständigt såväl som i grupp

Fakta om tjänsten

Publiceringsdatum
7 september
Stad
Umeå
Sista ansökningsdatum
15 oktober
Rekryterande chef
Lina Fällman
_