Boka vårt bästa pris, bli medlem nu!
1 Rum,  1 Vuxen 0 Barn
Checka in
Välj giltigt utcheckningsdatum
Checka ut
Välj giltigt utcheckningsdatum
Söker med företagskod: Det finns inga tillgängliga rum för denna företagskod: Det finns inga tillgängliga rum för denna företagskod: Erbjudandekod: Det finns ingen tillgänglighet valda datum för erbjudandekod: Söker endast efter frinätter
1 Gäster,Välj datum
Söker med företagskod: Det finns inga tillgängliga rum för denna företagskod: Det finns inga tillgängliga rum för denna företagskod: Erbjudandekod: Det finns ingen tillgänglighet valda datum för erbjudandekod: Söker endast efter frinätter

VÄLKOMMEN TILL ELITE HOTELS GÄSTPROGRAM


Som medlem i Elite Hotels Gästprogram samlar du poäng hos oss och hos utvalda partners. Dina poäng kan du sedan använda till att ta ut bland annat frinätter, flygbiljetter och fri hyrbil. Dessutom får du ytterligare 5 % rabatt på våra publika priser när du bokar direkt hos oss. Du får också nyheter och attraktiva erbjudanden via e-post. Medlemskapet är såklart kostnadsfritt.

Har du frågor kring medlemskap i vårt Gästprogram, tveka inte att höra av dig till oss på Medlemsservice. Ring 0771-788 789 eller skicka e-post till member@elite.se.


Tyvärr saknas en del information:

Steg 2/3 - Du har mejl!

Tack för din ansökan till Elite Hotels Gästprogram!
Detta är steg 2 av 3 i din medlemsansökan.
Ett mail har skickats till din e-postadress.
Klicka på länken i mailet för att aktivera ditt medlemskap.

Om du inte har fått ett mejl inom 5 minuter,
kontakta member@elite.se

Något gick fel!

Frinatt från 8500 poäng

Boka en frinatt på något av våra hotell

Nu får alla medlemmar restaurangcheckar

Läs mer om dina förmåner

Använd dina poäng!

Se alla möjligheter du har med dina poäng


Grundregeln är att du får en poäng per spenderad krona i Elite Hotels Gästprogram. Dina intjänade poäng behåller du under det året de tjänades in och ytterligare tre år. Intjänade poäng förfaller numera per den 31/12 varje år. Logga in på dina personliga medlemsidor om du vill se när dina poäng förfaller.

Det är viktigt att du uppger ditt medlemsnummer i Elite Hotels Gästprogram vid bokning och i samband med in- och utcheckning på hotellet. Detta för att säkerställa att du får dina poäng insatta på ditt konto. 

Extrapoäng
Från Silvernivå ger vi dig ytterligare extrapoäng utöver dina baspoäng (en krona, en poäng).

NivåAntal extrapoäng per natt
Silver 200 extrapoäng
Svart 300 extrapoäng
Elite 400 extrapoäng

Poäng på boende, mat och dryck
Du får poäng för ditt boende och på mat och dryck hos Elite Hotels, både i våra hotellrestauranger och på The Bishops Arms-pubarna. Du får också poäng för de tjänster som hotellet erbjuder, så som telefon, tvätt och garage etc. Förutsättningen är att du nyttjar tjänsterna i samband med ditt boende och att debitering sker på din personliga hotellnota.

För att erhålla dina gästprogramspoäng så ska du boka dina vistelser via våra egna kanaler alternativt via din resebyrå.

Du får även poäng och nätter registrerade för din logi på Hotel Bishops Arms.

Poäng vid konferens
Vid konferenser får du som är medlem 750 poäng per natt vid övernattning, detta är alltså ett undantag från principen en poäng per spenderad krona. Skulle du välja att nyttja några av våra tjänster för din personliga konsumtion och sätta upp det på hotellnotan, får du naturligtvis ytterligare poäng enligt grundprincipen 1 krona ger 1 poäng.

Poäng för andra gäster
Om du som medlem står för notan i samband med att du bor på hotellet och äter i hotellrestaurangen får du poäng för upp till 5 personer och som mest 5000 kr. Ditt medlemskort måste visas upp i samband med beställningen och endast ett medlemskort per sällskap.

Grundregeln är att du bara kan få poäng för det rum som du själv bor i. Undantaget är när du som medlem har bokat rum tillsammans med din familj under en och samma vistelse. Med familj avses partner samt barn upp till 18 år.

Bokningar gjorda via så kallade tredjepartskanaler är inte poängberättigade. Vi ger poäng när du bokar flexpris, paketpris eller avtalspris via Elite Hotels egna kanaler såsom elite.se, Centralbokningen på telefon 0771-788 789 eller direkt via din resebyrå. Notera att tredjepartsbokningar inte ger dig tillgång till medlemsförmåner på plats på hotellet.

Frinätter är inte poängberättigade.

Vi förbehåller oss rätten att exkludera möjligheten att samla poäng och nyttja medlemsförmåner i samband med vissa specialerbjudanden och i vissa avtal med företag, samarbetspartners och organisationer.

Elite Hotels Gästprogram har fyra medlemsnivåer. Nivån bestäms av hur många kvalificerande övernattningar man har under ett och samma kalenderår. Med kvalificerande övernattningar menas bokningar som är gjorda via Elite Hotels bokningskanaler eller via resebyrå. Om bokningen är gjord via tredje part, sk onlineresebyrå eller om det är en frinatt räknas den inte som en kvalificerande övernattning.

Om du blir uppgraderad behåller du din nya nivå året ut samt det efterföljande året, förutsatt att du inte blivit uppgraderad ytterligare en nivå under perioden.

När du bor hos oss har du som medlem tillgång till en rad olika förmåner. Förmånerna är till för att göra ditt resande ännu mer bekvämt. Ju högre nivå desto fler förmåner kan du ta del av. Observera att du inte kan ta del av några förmåner om din bokning är gjord via tredje part. De vanliga förmånerna gäller inte på Hotel Bishops Arms, men självklart får du alltid ta del av dina restaurangcheckar även när du bor där. 

Du får alltid tillgång till dina nya förmåner direkt när du kvalificerat dig för en högre medlemsnivå i Gästprogrammet. 

FörmånVitSilverSvartElite
Från antal nätter0102555
NYHET! 5 % rabatt på våra publika priser 1
Dagstidning varje dag
Specialerbjudanden
Sen utcheckning (kl. 15.00)  
Mineralvatten på rummet ankomstdagen  
Mineralvatten på rummet alla dagar    
Förtur på väntelista  
Restaurangcheck angivet i SEK   50 100 150
Uppgradering 1 nivå vid ankomst    
Garanterat rum 2    
Tidig incheckning (fr. 12.00)    
Tvätt av en skjorta/blus under vistelsen 3      
Inga undantagsdatum för frinatt 4      
VIP-telefonnummer till medlemsservice      
Express in- och utcheckning 5      
VIP-förmån – välj en förmån från hotellets meny 6      
Extrapoäng per natt 7
  200 300 400

Medlemsförmåner på hotellet erbjuds i mån av plats.
Notera att tredjepartsbokningar inte ger tillgång till medlemsförmåner.

Gäller våra publika priser (Flex, Holiday och Love) när bokningen görs direkt hos oss via elite.se, mejl, telefon eller reception.
2 Garanterat rum till Flex-pris på orten vid bokning minst 48 timmar innan ankomst. Undantagsdatum vid stora arrangemang eller mässor. Bokningen kan inte göras om till en frinatt.
3 Inlämning vardagar senast kl. 09.00 för återlämning samma eftermiddag.
4 Om hotellet har lediga rum går det att boka frinatt. Gäller för rumskategori Standard och Superior.
5 Express innebär att receptionen förbereder din incheckning innan ankomst. Utcheckning förbereds enligt önskemål vid varje vistelse.
6 VIP-förmån erbjuds max 5 dagar per vistelse.
7 Extrapoäng utöver ordinarie 1 krona = 1 poäng.

 

Uppgraderingar sker alltid löpande
Uppgraderingar görs löpande, en gång per vecka baserat på antal nätter från och med 1 januari innevarande år. Du får alltid tillgång till dina nya förmåner direkt när du uppnått en högre medlemsnivå i Gästprogrammet.
Nedgraderingar
Nedgraderingar görs en gång per år. Det sker vid årsskiftet och baserar sig på det antal nätter du bott under innevarande år. Har du blivit uppgraderad behåller du alltid din medlemsnivå under intjäningsåret samt det efterföljande året, oavsett antalet övernattningar.

Restaurangcheckar

Restaurangcheckarna är en av de mest uppskattade förmånerna i vårt Gästprogram. Det är tillåtet att samla restaurangcheckar under en och samma vistelse för att använda dem vid ett och samma tillfälle under vistelsen – oavsett vilket Elite-hotell du bor på.
NivåRestaurangcheck per natt
Vit 25 kr
Silver 50 kr
Svart 100 kr
Elite 150 kr

På Elite Hotels arbetar vi med partners från flera olika branscher. Här kan du läsa om våra partners och hur vi samarbetar med dem. 

 

BRA flyg


Det här är BRA! BRA står för Braathens Regional Airlines, men det är också ett löfte om hur bolaget vill uppfattas av kunderna. BRA flyger till Stockholm Bromma, Umeå, Östersund, Sundsvall, Visby, Trollhättan, Göteborg, Växjö, Kalmar, Ronneby, Halmstad, Ängelholm och Malmö. Under 2015 slog Malmö Aviation och Sverigeflyg gemensamt passagerarrekord med drygt 2,2 miljoner resenärer. BRA är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och arbetar aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg. BRA har 1100 medarbetare fördelat på 13 orter i Sverige. BRA ägs av Braganza som är Per G Braathens svenska investmentbolag.

Samarbetet
    • Friresor för poäng.
    • Som medlem i Elite Hotels Gästprogram kan du få 500 poäng på ditt medlemskap för din flygresa i samband med ditt boende på Elite Hotels (gäller ej vid friresa eller om du fått poäng på ditt BRA Vänner medlemskap för flygresan). Receptionen hjälper dig med registreringen.
    • Medlemmar på Svart- och Elitenivå har dessutom fritt inträde till BRA flygs lounger och får ta med sig 20 kg extra bagage utan kostnad på inrikesflyg.

 

SAS Eurobonus


Samla poäng

Om du är medlem i SAS EuroBonus och visar upp ditt EuroBonus-kort i samband med incheckning på Elite Hotels tjänar du 300 EuroBonus Extrapoäng per natt.

Är du även medlem i Elite Hotels Gästprogram tjänar du Gästprogramspoäng precis som vanligt. Det påverkas inte av att du tjänar EuroBonuspoäng. Hos oss behöver du inte välja – du får poäng i båda programmen.

Poängintjäning i programmen kräver att man har bokat sin vistelse via de kanaler som är poänggrundande.

FörmånMember/SilverGold/Diamond
Dagstidning varje dag
Sen utcheckning* (kl. 15.00)  
Förtur på väntelista  
Restaurangcheck**   50 kr
*Förmånen på hotellet erbjuds i mån av plats
**Vid medlemskap i både SAS EuroBonus och Elite Hotels Gästprogram ges inte dubbla restaurangcheckar. Medlemskapet med den högsta nivån gäller.
Om SAS EuroBonus

Du tjänar poäng när du flyger, övernattar, hyr bil eller shoppar med oss eller våra partners. Ju mer du använder ditt kort, desto fler poäng får du – och poängen gäller i upp till fem år.

Det finns ingen åldersgräns för att gå med i EuroBonus och barn får rejäla rabatter på bonusflygningar.

Det finns fyra medlemsnivåer – Bas, Silver, Guld och Diamant. Din medlemsnivå bestäms av ditt antal Baspoäng och hur ofta du flyger under en viss period. Ju högre medlemsnivå desto fler förmåner, som t.ex. snabbare incheckning, tillgång till lounger och fast track samt högre tillåten bagagevikt.

Det är enkelt att börja samla poäng redan från början. Du får Baspoäng när du flyger med oss eller något av de andra flygbolag som ingår i Star Alliance. Extrapoäng kan du tjäna i vardagen hos våra partners. Tex på betalkort och el, när du handlar mat eller shoppar på nätet, övernattar eller hyr bil. Du behöver bara hänvisa till, eller visa ditt EuroBonus-kort när du bokar.

Som EuroBonus-medlem kan du kombinera ditt EuroBonus-kort med ett American Express, Diners Club eller MasterCard för att tjäna ännu fler poäng på dina dagliga inköp.

 

Europcar


Europcar vet att det är viktigt för dig som kund att allt fungerar varje gång du hyr en bil. Det ska gå snabbt och smidigt, från bokning till betalning. När du hyr bil av Europcar får du alltid säkra och välutrustade bilar av högsta kvalitet från Volkswagen, SKODA, Audi, SEAT och Porsche. Europcar bedriver biluthyrning på 135 uthyrningsstationer i Sverige.

Samarbetet
  • Använd dina Elite-poäng till att hyra bil hos Europcar.
  • Tjäna 500 Elite-poäng när du bokar din bilhyra med Europcar i Sverige (gäller ej vid bilhyra som betalats med Elite-poäng).

Klicka här för att läsa mer om Europcar

 

Barncancerfonden


Barncancerfondens vision är att utrota barncancer. Efter att ha arbetat i drygt 30 år med att fler ska överleva klarar sig idag cirka 80 procent av barnen. Så sent som på 1970-talet var förhållandena de omvända. Barncancerfonden är den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige – helt utan bidrag från stat, kommun eller landsting. Detta kan endast ske tack vare generösa bidrag från privatpersoner, företag och organisationer. Barncancerfonden är godkänd av Svensk Insamlingskontroll vilket garanterar att pengarna alltid går till rätt ändamål. Barncancerfondens plusgironummer är 90 20 90-0.

Samarbetet

Medlemmar i Elite Hotels Gästprogram ges möjligheten att skänka sina intjänade poäng till Barncancerfonden. Poängen används till frinätter för drabbade familjer.

 

Tidningar och prenumerationer


 

Upplevelser


För 10 000 medlemspoäng får en upplevelsebox från Live it. Live its upplevelsebox innehåller mer än 70 olika upplevelser över hela landet. Mottagaren får välja bland allt från vinprovningar och skönhetsbehandlingar till motorsport och adrenalinfyllda äventyr. Boxen är giltig i ett år så det finns gott om tid att uppleva något nytt. Boxen innehåller ett förbestämt urval av upplevelser att välja bland. Skicka din beställning till member@elite.se. Glöm inte att ange ditt medlemsnummer. OBS! Boxen kan bara skickas till adresser inom Sverige.

Om du har frågor om Elite Hotels Gästprogram är du alltid välkommen att kontakta oss på Medlemsservice.

Elite Hotels Medlemsservice
Box 21034
100 31 Stockholm

Tel: 0771-788 789
Fax: 08-566 217 71
Email: member@elite.se

Öppettider
Medlemsservice på telefon är öppet vardagar 9.00-13.00. Övrig tid besvarar vi dina ärenden via email. 

Frinätter
För bokning av frinätter vänligen kontakta vår Centralreservation

Tel: 0771-788 789 (knappval Frinätter)
Email: centralreservation@elite.se
Öppettider: vardagar 8-18

Vi hjälper dig gärna att svara på frågor om Gästprogrammet! Du är välkommen att ringa oss på Medlemsservice 0771-788 789 eller skicka e-post till member@elite.se

 

Medlemsnivå

När uppgraderas jag till nästa medlemsnivå?
Redan efter 10 övernattningar på ett kalenderår blir du uppgraderad till nivå Silver, och när du bott 25 nätter på ett kalenderår får du ditt Svarta kort skickat till dig. Uppgraderingar sker automatiskt i vårt system på fredagar.

Hur länge behåller jag min medlemsnivå?
Du behåller din nya medlemsnivå under hela intjäningsåret samt efterföljande år.

Poäng

Vi delar rum, kan vi dela på poängen?
Nej, det finns inte möjlighet att dela på poängen. Medlemmen vars medlemskap är registrerat i bokningen får poäng.

Hur lång tid tar det innan poängen registreras efter en vistelse?
Dina poäng syns på ditt medlemskonto dagen efter utcheckat datum. Om utcheckning sker på en fredag eller en helgdag syns poängen på kontot den första vardagen efter.

Hur länge är mina poäng giltiga?
Dina poäng är giltiga under det året du tjänar in dem och ytterligare 3 år. Poängens utgångsdatum är alltid den 31/12. Vid utnyttjande av poäng så används alltid de äldsta poängen först. Som inloggad medlem på dina sidor finns information om hur länge dina poäng är giltiga.


Ditt medlemskap

Jag försöker bli medlem men får inget aktiveringsmail, vad gör jag?
Kontakta medlemsservice på member@elite.se så hjälper vi dig!

Jag kan inte logga in med mitt lösenord, kan jag få ett nytt?
Du kan själv generera ett nytt lösenord under Logga in och sedan ”Glömt lösenord”. Om du inte har skapat dig själv ett lösenord tidigare så kan du göra detta genom att trycka på ”Har du aldrig loggat in förut?”

Hur gör jag för att uppdatera mina kontaktuppgifter?
Som inloggad medlem kan du uppdatera dina kontaktuppgifter under Min sida/Mina Uppgifter. Du kan även kontakta Medlemsservice så hjälper vi dig.

Jag har tappat mitt medlemskort – vad gör jag?
Du kan själv beställa ett nytt kort under fliken Medlemsservice och sedan Beställ nytt kort. Du kan även kontakta Medlemsservice så hjälper vi dig.


Använda poäng och boka frinätter

Jag vill beställa en prenumeration att ge bort i present, går det?
Det går alldeles utmärkt, kontakta Medlemsservice på member@elite.se för att göra en sådan beställning.

Hur gör jag för att boka en frinatt?
Som inloggad medlem på Elite.se kan du boka din frinatt genom att kryssa i rutan ”Sök frinätter” precis under sökfältet för datum. Du kan även kontakta vår Centralbokning på telefon 0771-788 789 eller skicka ett e-mail till centralreservation@elite.se så hjälper vi dig.

Kan jag ge bort en frinatt?
Absolut! Du kan välja att växla in dina poäng mot exempelvis en frinattsvoucher eller ett presentkort att ge bort – dessa kan du ge till vem du vill.

Jag har bokat en frinatt men behöver avboka, kan jag få tillbaka poängen?
Ja, om du avbokar din bokning i enlighet med avbokningsreglerna så sätts poängen automatiskt tillbaka på ditt medlemskonto. Särskilda avbokningsregler gäller om poängen du använt till frinatten redan hunnit förfalla vid avbokningstillfället.

Här kan du läsa medlemsreglerna för Elite Hotels Gästprogram.

1. Medlemskapet

1.1 Parter i Elite Hotels Gästprogram är medlemmen respektive Elite Hotels of Sweden AB, nedan kallat Elite Hotels.

1.2 Medlemskapet i Elite Hotels Gästprogram är personligt och beviljas endast till personer som fyllt 18 år. Företag och andra juridiska personer kan inte vara medlemmar.

1.3 Om medlemmen väljer att avsluta medlemskapet måste intjänade poäng nyttjas senast i samband med uppsägning.

1.4 Vid missbruk av medlemskapet har Elite Hotels rätt att avsluta detta omedelbart. Vid denna typ av uppsägning upphör intjänade poäng och outnyttjade värdecheckar att gälla. Eventuellt missbruk av Elite Hotels Gästprogram kan komma att polisanmälas. Vid missbruk dras medlemskortet in och återlämnas till innehavaren först sedan godtagbar förklaring lämnats.

1.5 Elite Hotels förbehåller sig rätten att, utan förvarning, göra ändringar av innehållet (t ex medlemsregler, medlemsförmåner, poängregler etc.) i Elite Hotels Gästprogram under medlemsperioden.

1.6 Om 0 poäng intjänats under en 12 månadersperiod, förbehåller sig Elite Hotels rätten att upphöra med att regelbundet skicka information till medlemmen.

1.7 Om 0 poäng registrerats under en sammanhängande 3-årsperiod förbehåller Elite Hotels sig rätten att utan föregående avisering avsluta medlemskapet och ta bort eventuellt outnyttjade poäng.

1.8 Nya medlemmar får ett vitt kort. Uppgradering till högre kortnivå sker när förutbestämda kriterier uppfylls under ett kalenderår. För uppgradering till silvernivå, eller för att behålla silvernivå, krävs 10 poängberättigade övernattningar på Elite Hotels under ett kalenderår. För uppgradering till svart nivå, eller för att behålla svart nivå, krävs 25 poängberättigade övernattningar på Elite Hotels under ett kalenderår. För uppgradering till Elite nivå, eller för att behålla Elite nivå, krävs 55 poängberättigade övernattningar på Elite Hotels under ett kalenderår. Medlemskortet är giltigt innevarande år som medlemmen kvalificerar sig samt påföljande kalenderår.

1.9 Medlemsförmåner knutna till medlemskapet på vit basnivå, silvernivå, svart nivå eller Elite nivå gäller endast på Elite Hotels. Medlemsförmånerna finns angivna i vid var tid gällande information om medlemsnivåer på Elite Hotels hemsida. Från tid till annan kan dock medlemsnivån även ge tillgång till förmåner hos samarbetspartners som är knutna till Gästprogrammet.

2. Medlemskortet

2.1 Medlemskortet i Elite Hotels Gästprogram är personligt och kan endast användas av den person i vars namn kortet är utställt. Innehavaren ska kunna visa legitimation vid förfrågan.

2.2 Medlemskortet är endast giltigt om innehavaren skrivit sin namnteckning på baksidan samt accepterat medlemsvillkoren. Kortet är giltigt till på kortet angivet datum.

2.3 Vid borttappat, stulet eller förlorat kort skall detta omedelbart meddelas till Elite Hotels. Ett ersättningskort beställs och detta skickas till medlemmen per post. Under tiden kan medlemmen fortsätta samla poäng genom att uppge sitt Elite kortnummer vid bokning och incheckning i samband med boende på Elite Hotels.

3. Tjänsteresor

3.1 Medlem som tjänar poäng i Elite Hotels Gästprogram i samband med konsumtion som betalas av arbetsgivaren, kan vara skyldig att på förhand anmäla detta till arbetsgivaren. Arbetsgivarens eventuella policy kring den här typen av frågor gäller.

3.2 Förmåner som är intjänade på tjänster/produkter som betalas av arbetsgivaren kan vara skattepliktiga. Ansvaret att hålla sig informerad och uppdaterad om detta ligger på medlemmen.

3.3 Elite Hotels ansvarar inte för de eventuella skatte- och avgiftskonsekvenser som kan uppkomma i samband med intjäning av poäng och medlemsförmåner.

4. Datalagring

4.1 De personuppgifter medlemmen lämnar i samband med medlemsanmälan, i framtiden eller som på annat vis kommer Elite Hotels tillhanda inom ramen för medlemskapet i Elite Hotels Gästprogram, kommer att behandlas av Elite Hotels eller dess rättsefterträdare i syfte att administrera medlemskapet. Personuppgifterna kan också komma att användas för att samordna erbjudanden och andra aktiviteter med Elite Hotels eller samarbetspartners. Uppgifter kan även komma att överföras till Elite Hotels samarbetspartners. Uppgifterna kan även komma att användas för marknadsföring utanför ramen för medlemskapet.

4.2 Medlemmen har rätt att efter skriftlig begäran till Elite Hotels, få information om vilka personuppgifter om medlemmen som Elite Hotels behandlar. Medlem har även rätt att begära att uppgifter rättas eller utplånas. Detta ska ske skriftligen till Elite Hotels Medlemsservice.

4.3 Genom anmälan till medlemskap eller användning av medlemskort, samtycker medlemmen ovan nämnda behandling av personuppgifter samt till att motta information och marknadsföringsmaterial enligt ovan per post, e-post eller SMS, förutsatt att medlemmen vid anmälan eller senare uppgivit sin adress, e-postadress eller mobiltelefonnummer till Elite Hotels.

4.4 Kontoinformation med avseende på medlemskapet lämnas endast ut till medlem, eller till den person som kan uppvisa skriftlig fullmakt undertecknad av medlemmen.

4.5 Av säkerhetsskäl bör Elite Hotels informeras om namnbyte och adressändringar. Detta meddelas skriftligen eller per telefon till Medlemsservice eller registreras på Elite Hotels hemsida av medlemmen själv.

5. Samla poäng

5.1 Medlem i Elite Hotels Gästprogram får poäng oavsett hur hotellnotan/fakturan betalas (kontant, kort eller faktura) förutsatt att övernattningen är poänggrundande och att medlemsnumret angivits vid bokningstillfället och medlemskortet visats i samband med in- och utcheckning på hotellet. Poäng ges när medlem personligen bott. Poäng ges ej vid no show-situationer.

5.2 Övernattningar till Flex- och företagsrabatterade priser, mat och dryck i anvisade restauranger samt övriga inköp av tjänster som produceras av Elite Hotels berättigar till poäng under förutsättning att konsumtion sker i samband med övernattning på Elite Hotels och att debitering sker på hotellnotan/fakturan. Däremot ges inte poäng för bokningar skapade av tredje part, t ex resebolag på internet, bussbolag som anordnar teaterresor eller dylikt.

5.3 Poäng vid restaurangbesök ges för sällskap upp till maximalt 5 personer, och maximalt 5 000 kr. Medlemskort måste uppvisas i samband med beställning i restaurangen och notan måste debiteras till rummet för att medlemmen ska få poäng. Endast ett medlemskort kan användas per sällskap. Poäng vid restaurangbesök ges endast i samband med boende på hotellet.

5.4 I samband med konferensboende (helpensionskonferens inkl övernattning) med gemensam betalning får den enskilde medlemmen ett fast antal poäng/natt enligt vid var tid gällande intjäningsschema på Elite Hotels hemsida. Extra konsumtion som betalas av medlemmen ger poäng enligt ordinarie intjäning. Ren lokalhyra eller hyra av konferensutrustning ger inte poäng.

5.5 Det enda tillfället då medlemmen kan få poäng för flera rum än denne personligen bor i, är om medlemmens familj bor i fler än ett rum vid ett och samma tillfälle. Med familj menas föräldrar/förälder samt barn upp till 18 år.

5.6 Inköp av varor och tjänster som tillhandahålls av extern part, eller endast förmedlas av Elite Hotels, berättigar inte till poäng. Exempel på det är evenemangsbiljetter, blommor etc.

5.7 Poäng kan även tjänas in hos vissa samarbetspartners som är anslutna till Elite Hotels Gästprogram enligt vid var tid aktuellt intjäningsschema på Elite Hotels hemsida.

5.8 Poängen är personliga och kan inte överlåtas till annan medlems konto. Poängen har inget egentligt ekonomiskt värde och kan inte lösas in mot kontanter.

5.9 Poängen är giltiga i minst tre (3) år från det datum de intjänades. Därefter förfaller outnyttjade poäng automatiskt och blir därmed obrukbara. Vid uttag av poäng dras alltid de äldsta poängen först.

5.10 Elite Hotels förbehåller sig rätten att exkludera möjligheten att samla poäng och utnyttja medlemsförmåner i samband med alla specialerbjudanden, specialpriser i tredje partskanaler och i vissa avtal med företag, samarbetspartners och organisationer.

5.11 Poäng som av olika skäl inte registrerats på vanligt sätt kan efterregistreras inom sex (6) månader efter avslutad hotellvistelse. Förutsättningen för detta är dock att gästen var medlem i Gästprogrammet vid det aktuella intjäningstillfället. Efterregistrering av poäng sker via Elite Hotels Medlemsservice. Giltig dokumentation, exempelvis hotellnota, måste bifogas som underlag för att efterregistrering ska ske.

5.12 Poäng ges inte vid uttag av frinatt. Detta oavsett om frinatt delbetalas med kontanter. Betalning med inlösta värdecheckar, t ex restaurangcheckar, berättigar inte heller till intjäning av poäng. Vid uttag av frinatt förbehåller sig Elite Hotels rätten att exkludera möjligheten att nyttja medlemsförmåner.

5.13 Medlem som även är medlem i lojalitetsprogram hos samarbetspartners till Elite Hotels, tjänar poäng i båda programmen endast om det tydligt framgår att denna möjlighet finns. De flesta samarbeten kräver att medlemmen väljer i vilket program man vill ha sina poäng insatta på.

6. Använda poäng och övriga medlemsförmåner

6.1 Poäng kan användas till uttag av frinätter eller andra erbjudanden hos Elite Hotels eller våra samarbetspartners enligt vid var tid gällande uttagstabell som presenteras på Elite Hotels hemsida. Frinätter bokas som inloggad på elite.se eller via bokningen. Andra bonusuttag såsom tidningsprenumerationer bokas via Elite Hotels Medlemsservice.

6.2 Tillgängligheten av frinätter på Elite Hotels är beroende av ledig kapacitet vid bokningstillfället. Det kan finnas lediga rum till Flexpris även om antalet rum som avsatts till uttag av frinätter är fullbokade. Det kan också finnas tillfällen då inga hotellrum finns tillgängliga för frinattsuttag.

6.3 Utställd värdecheck är en värdehandling som kan användas som del- eller helbetalning. Återbetalning i kontanter är inte möjlig. Värdechecken måste överlämnas vid det tillfälle medlemmen önskar nyttja den. Värdecheckens giltighetstid står skriven på checken. Förlorad check ersätts ej.

6.4 Två medlemmar eller fler kan inte lägga ihop sina poäng för att på så sätt uppfylla gränsen för poänguttag om detta inte speciellt anges specifikt i erbjudandet. Poäng som registrerats på medlemmens profil kan inte föras över till en annan medlemsprofil.

6.5 Avbokning av frinatt eller andra poänguttag måste göras inom föreskriven tid. Särskilda regler tillämpas för om och i så fall hur många poäng som kan återföras till medlemmens konto.

6.6 Medlemsförmåner och vad som krävs för att kvalificera till dessa olika nivåer finns angivet i vid var tid gällande information om medlemsnivåer på Elite Hotels hemsida.

6.7 Medlemmar i Elite Hotels Gästprogram får 5 % ytterligare rabatt på FLEX-priset samt på Elite Hotels erbjudanden Early, Dream, Summer, Disc och Love. Rabatten gäller endast bokningar som görs direkt via Elite Hotels egna kanaler, dvs. via telefon med Elite Hotels bokningsavdelning, via receptionen på hotellet, via e-post eller via elite.se. Om priset är rabatterat för allmänheten dras ytterligare 5 % rabatt på det redan rabatterade priset. 

7. Tvister

7.1 Vid eventuell tvist om hela eller delar av innehållet i föreliggande villkor gäller svensk lag och avgörande sker i svensk domstol. Elite Hotels är inte ansvarigt för händelser som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, krishändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet.

8. Kontaktinformation

Elite Hotels Medlemsservice

Tel: +46-771-788 789
Fax: +46-8-566 217 71
E-post: member@elite.se
Hemsida: www.elite.se

9. Ikraftträdande

9.1 Medlemsreglerna träder i kraft 1 juni 2007, revidering 26 maj 2015. Medlemsreglerna ersätter alla tidigare regler och gäller tillsvidare.

Behöver du ett nytt medlemskort? Inga problem!

Använd formuläret nedan eller skicka ett mail till member@elite.se och uppge ditt namn, medlemsnummer och hemadress. Om du inte har ditt medlemsnummer tillgängligt kan du uppge ditt personnummer eller den emailadress och det telefonnummer som finns registrerat på ditt medlemskap. 

Beställ nytt medlemskort


Tyvärr saknas en del information:

Saknar du poäng för en bokning? Vi hjälper dig att efterregistrera poäng. 

Vi kan efterregistrera poäng i upp till sex månader efter vistelsen förutsatt att du var medlem i Gästprogrammet vid det aktuella intjäningstillfället. Om du precis blivit medlem kan du efterregistrera vistelser som varit en månad tillbaka i tiden från den dagen du blev medlem. 

Kom ihåg att man inte tjänar poäng på vistelser som är bokade via tredje part. Du kan läsa mer regler för tredjepartbokningar under Tjäna & använda poäng - Undantag vid poängintjäning. 

Efterregistrering av poäng


Tyvärr saknas en del information:

Nu blir det ännu förmånligare att vara medlem hos oss!

Nu lanserar vi vår mycket uppskattade förmån, restaurangcheck, redan från första nivån. Du som medlem på nivå Vit får 25 kr per natt som du kan använda på våra restauranger eller på The Bishops Arms under vistelsen. Bor du flera nätter i rad får du flera checkar, en check per dag. Du kan välja om du vill använda en check per dag eller slå ihop dina checkar och använda vid ett tillfälle under din vistelse.

Som medlem i Elite Hotels Gästprogram är du en av våra allra viktigaste gäster!
Vi vill premiera dig som är lojal och nu får du ytterligare 5 % rabatt på alla våra publika priser när du bokar direkt hos oss.

Oavsett om du gör din bokning via vår hemsida, via mejl, per telefon eller i receptionen ger vi dig ytterligare 5 % rabatt när du bokar ditt hotellrum hos oss. Rabatten dras automatiskt om du är inloggad på din medlemsprofil när du gör en bokning.

Våra publika priser innefattar vårt FLEX-pris och våra erbjudandekoder Dream, Holiday, Early, Disc, Summer och Love.

 

_