Boka vårt bästa pris, bli medlem nu!

Medlemsregler

1. MEDLEMSKAP/ALLMÄNNA REGLER

1.1 Medlemskap i Elite Hotels Rewards är ett avtal mellan Elite Hotels of Sweden, org. nr. 556248-5259 (härefter "Elite Hotels") och dig personligen (härefter "Medlem").

1.2. Medlemskap i Elite Hotels Rewards är personligt och beviljas endast till personer som fyllt 18 år. Medlemskap beviljas inte till företag eller andra juridiska personer.

1.3. Elite Hotels förbehåller sig rätten att, utan förvarning, göra ändringar av innehållet (t.ex. medlemsregler, medlemsförmåner, poängregler etc.) i Elite Hotels Rewards. Elite Hotels informerar om sådana ändringar via minst en informationskanal; webbsidan, e-post, SMS eller vanlig post.

1.4. Elite Hotels förbehåller sig rätten att sluta skicka regelbunden information till medlemmen om 0 poäng intjänats under en 12 månaders period.

1.5. Om 0 poäng registrerats under en sammanhängande 3 årsperiod förbehåller Elite Hotels sig rätten att utan föregående avisering avsluta medlemskapet och ta bort eventuellt outnyttjade poäng.

1.6. Medlemmen kan när som helst avsluta sitt medlemskap genom skriftlig begäran per e-post till Elite Hotels Medlemsservice på member@elite.se.

1.7. En uppsägning träder i kraft så fort Elite Hotels Rewards har administrerat uppsägningen, vanligtvis inom 72 timmar. Intjänade bonuspoäng blir obrukbara i samband med uppsägning.

1.8. Fysiskt medlemskort skickas till medlemmar på nivå Silver, Gold och Platinum om medlemmen uppgett en korrekt postadress.

1.9. Medlem som inte har ett medlemskort kan samla poäng och utnyttja sina förmåner genom att uppge sitt medlemsnummer i Elite Hotels Rewards. Det går även bra att använda personnummer om det uppgavs när medlemskapet registrerades.

1.10. Medlemskortet är personligt. Innehavaren ska kunna visa legitimation vid förfrågan. Medlemskortet är endast giltigt om innehavaren har skrivit sin namnteckning på baksidan samt accepterat medlemsvillkoren. Kortet är giltigt till det på kortet angivna datumet.

1.11. Om medlemskortet förloras ska det omgående meddelas till Elite Hotels via e-post till member@elite.se.

1.12. Vid missbruk av medlemskapet har Elite Hotels rätt att avsluta detta omedelbart. En misskötsel kan till exempel vara att bete sig respektlöst eller omedgörligt gentemot Elite Hotels eller dess partners, begå kriminella handlingar eller handlingar som anses omoraliska eller oetiska, eller som bryter mot dessa bestämmelser och villkor.

1.13. Eventuellt missbruk av medlemskapet kan komma att polisanmälas.

1.14. Vid eventuell tvist om hela eller delar av innehållet i dessa villkor gäller svensk lag och avgörande sker i svensk domstol. Elite Hotels är inte ansvarigt för händelser som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, krishändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet.

1.15. Elite Hotels of Sweden förbehåller sig rätten att avveckla Elite Hotels Rewards med sex (6) månaders varsel till medlemmarna. Ett sådant varsel kan förmedlas via e-post eller publiceras på Elite Hotels of Swedens hemsida. Elite Hotels ansvarar inte för den förlust som en sådan avveckling eventuellt kan innebära för den enskilde medlemmen.

1.16. Kontaktuppgifter – Medlemsservice

Elite Hotels Rewards
Box 21034 100 31 Stockholm
Tel: +46-771-788 789
E-post: member@elite.se
Hemsida: www.elite.se/rewards

2. BONUSPOÄNG

2.1. Bonuspoäng och nivånätter ges endast för ett rum per tillfälle och endast när medlemmen personligen bott på hotellet. Poäng är personliga och kan inte överlåtas till annat medlemskonto.

2.2. Enda tillfället då medlemmen kan tjäna poäng och nivånätter för flera rum än det rum som medlemmen personligen bor i, är om medlemmen har bokat rum tillsammans med sin familj under en och samma vistelse. Med familj menas barn upp till 18 år samt partner.

2.3. Intjänade bonuspoäng är giltiga under hela intjäningsåret och ytterligare tre (3) år, därefter förfaller outnyttjade poäng automatiskt och blir obrukbara. Poäng förfaller alltid per den 31/12. Vid uttag av poäng används alltid de äldsta poängen först.

2.4. Bonuspoäng eller nivånätter ges ej i no show-situationer.

2.5. Bonuspoäng har inget egentligt ekonomiskt värde och kan inte lösas in mot kontanter.

2.6. Elite Hotels kan komma att exkludera möjligheten till att samla poäng i samband med specialerbjudanden och vissa avtal med företag, samarbetspartners och organisationer.

3. TJÄNA BONUSPOÄNG

3.1. Bonuspoäng- och nivånätter ges för kvalificerande övernattningar. Med kvalificerande övernattningar menas bokningar gjorda via Elite Hotels egna bokningskanaler (Centralbokningen, hotellen direkt eller elite.se) samt avtalspriser bokade via traditionell resebyrå.

3.2. Bonuspoäng- eller nivånätter ges inte för bokningar skapade av tredje part, t.ex. online-resebyråer, charterbolag, bussbolag eller liknande. Elite Hotels Medlemsservice besvarar frågor gällande specifika bokningar. Bonuspoäng- eller nivånätter ges inte när medlemmen utnyttjar bonusnätter.

3.3. Inköp av varor och tjänster som tillhandahålls av extern part, eller endast förmedlas av Elite Hotels, berättigar inte till poäng. Exempel på det är evenemangsbiljetter, blommor etc.

3.4. Poäng utgår med 1 poäng per spenderad krona, om inget annat anges.

3.5. Medlem i Elite Hotels Rewards får poäng oavsett hur hotellnotan betalas (kontant, kort eller faktura) förutsatt att övernattningen är poänggrundande och att medlemsnumret är registrerat i bokningen.

3.6. Poäng vid restaurangbesök ges för sällskap på upp till 5 personer, och för maximalt 5 000 kr. Endast ett medlemskap kan användas per sällskap. Poäng för restaurangbesök ges endast i samband med övernattning på hotellet. Betalning med inlösta värdecheckar, t.ex. restaurangcheckar, berättigar inte till intjäning av poäng.

3.7. Medlemskort/medlemsnummer måste uppvisas/uppges i samband med beställning i restaurangen och notan måste debiteras till rummet för att medlemmen ska få poäng.

3.8. I samband med konferensboende (helpensionskonferens inklusive övernattning) med gemensam betalning får den enskilde medlemmen ett fast antal poäng/natt enligt information som presenteras på Elite Hotels hemsida vid det aktuella tillfället.

3.9. Ren lokalhyra, konferensförtäring eller hyra av konferensutrustning ger inte poäng.

3.10. Poäng blir tillgängliga på medlemmens konto första vardagen efter utcheckning.

4. TJÄNSTERESOR

4.1. Om medlemmen använder poäng som tjänats in i samband med tjänst i privat syfte, kan detta vara skattepliktigt. Det är medlemmens ansvar att informera arbetsgivaren och/eller berörd myndighet samt betala eventuella skatter eller avgifter till följd av användningen.

4.2. Medlemmen kan vara skyldig att på förhand anmäla användning av poäng till arbetsgivaren. Arbetsgivarens policy kring denna typ av frågor gäller.

4.3. Elite Hotels ansvarar inte för eventuella skatter- eller avgifter som kan uppkomma i samband med intjäning av poäng och medlemsförmåner.

5. EFTERREGISTRERING

5.1. Bonuspoäng som av olika skäl inte registrerats på vanligt sätt kan efterregistreras inom sex (6) månader efter avslutad hotellvistelse. Förutsättningen för detta är att gästen var medlem i Elite Hotels Rewards vid det aktuella intjäningstillfället. Efterregistrering sker via Elite Hotels Medlemsservice.

5.2. Nya medlemmar kan efterregistrera poäng för vistelser som varit högst en (1) månad tillbaka i tiden från den dagen medlemskapet registrerades, dock högst sex (6) månader efter avslutad vistelse.

6. ANVÄNDA BONUSPOÄNG

6.1. Poäng kan användas till uttag av bonusnätter eller andra erbjudanden hos Elite Hotels eller dess samarbetspartners enligt information som presenteras på Elite Hotels hemsida vid det aktuella tillfället.

6.2. Samtliga bonusuttag görs i inloggat läge på ”Mina sidor” på elite.se eller via Elite Hotels Medlemsservice.

6.3. Två medlemmar eller fler kan inte lägga ihop sina poäng för att på så sätt uppfylla gränsen för poänguttag om detta inte speciellt anges specifikt i erbjudandet.

6.4. Tillgängligheten av bonusnätter på Elite Hotels är beroende av ledig kapacitet vid bokningstillfället. Det kan finnas lediga rum till Flex-pris även om antalet rum som avsatts till uttag av bonusnätter är fullbokade. Det kan också finnas tillfällen då inga hotellrum finns tillgängliga för bonusnattsuttag.

6.5. Vid uttag av bonusnatt förbehåller sig Elite Hotels rätten att exkludera möjligheten att nyttja medlemsförmåner.

6.6. Poängkostnader som presenteras på elite.se för bonusnätter avser 1 person i enkelrum eller 2 personer i övriga rumskategorier. Extra kostnad för ytterligare person tillkommer.

6.7. Utställda värdecheckar är en värdehandling. Återbetalning i kontanter eller poäng är inte möjligt. Värdecheckens giltighetstid står skriven på checken. Förlorad check ersätts ej.

6.8. Avbokning av bonusnatt eller övriga poänguttag måste göras inom föreskriven tid. Om de poäng som använts till betalning av poänguttaget har hunnit förfalla vid avbokningstillfället återbetalas dessa inte till medlemmens konto.

7. MEDLEMSNIVÅER

7.1. För uppgradering till ny nivå, eller för att behålla befintlig nivå, krävs följande antal kvalificerande övernattningar på Elite Hotels under ett kalenderår: Nivå Silver = 5 nätter Nivå Gold = 25 nätter Nivå Platinum = 55 nätter

7.2. Medlemsnivån är giltig innevarande år som medlemmen kvalificerar sig samt påföljande kalenderår.

8. FÖRMÅNER

8.1. Aktuella medlemsförmåner finns angivet på Elite Hotels hemsida.

8.2. Medlemmen får en restaurangcheck per natt med valör baserat på medlemsnivå. Restaurangcheckar kan samlas ihop och användas vid ett tillfälle under den pågående vistelsen.

Utgångsdatum för samtliga checkar är utcheckningsdagen. Gäller ej som betalning för produkter i minibaren.

8.3. Medlemsförmåner på hotellet erbjuds i mån av plats och ges endast när medlemmen personligen bor. Tredjepartsbokningar ger inte tillgång till medlemsförmåner.

8.4. Vid övernattning på Hotel Bishops Arms får gästen tillgodoräkna sig poäng, nivånätter och restaurangcheckar. Övriga förmåner gäller inte på Hotel Bishops Arms.

9. PARTNERS

9.1. Poäng kan tjänas in hos vissa samarbetspartners som är anslutna till Elite Hotels Rewards enligt information som presenteras på Elite Hotels hemsida vid det aktuella tillfället.

9.2. Samtliga regler som anges under kap. 3 (Tjäna bonuspoäng) gäller även för intjäning av poäng i samarbetspartners lojalitetsprogram. Generellt sker poängintjäning endast i ett program per vistelse. Intjäning i både Elite Hotels Rewards och ett samarbetsprogram kan endast ske om det tydligt framgår att denna möjlighet finns.

10. PERSONUPPGIFTER

10.1. Elite Hotels är personuppgiftsansvarig.

10.2. De personuppgifter som medlemmen anger i samband med sin medlemsanmälan, i framtiden eller som på annat vis kommer Elite Hotels tillhanda inom ramen för medlemskapet i Elite Hotels Rewards, kommer att behandlas av Elite Hotels eller dess rättsefterträdare i syfte att administrera medlemskapet.

10.3. Genom anmälan till medlemskap eller användning av medlemskort, godkänner medlemmen till nedan nämnda behandling av personuppgifter samt till att motta medlemsinformation och marknadsföringsmaterial per post, e-post eller SMS, förutsatt att medlemmen vid anmälan eller senare uppgivit sin adress, e-postadress eller mobiltelefonnummer till Elite Hotels.

10.4. Medlemmen godkänner till att Elite Hotels of Sweden, dess partners, underleverantörer och företag behandlar medlemmens personuppgifter för de ändamål som framgår av medlemsvillkoren och nedan:

  • administrera Elite Hotels Rewards,
  • uppdatera personuppgifter,
  • tillhandahålla och utveckla Elite Hotels eller partners tjänster och produkter,
  • förbättra kvaliteten på hotellupplevelsen och digitala tjänster,
  • individualisera kommunikationen,
  • marknadsföring och direkt marknadsföring från Elite Hotels,
  • analysverktyg,
  • överföra kontaktuppgifter till partners

10.5. För ovanstående ändamål kan Elite Hotels komma att använda och samla in personuppgifter enligt nedan:

  • uppgifter som medlemmen lämnat vid registrering, vid användning av Elite Hotels Rewards eller vid köp av tjänster eller produkter från Elite Hotels,
  • personuppgifter kan komma att uppdateras och kompletteras med uppgifter från offentliga och privata register,

10.6. Vi sparar köp- och uttagsinformation samt medlemmens handlingar i epost- och SMS kommunikation.

10.7. Medlemmen har rätt att efter skriftlig begäran till Elite Hotels, få information om vilka personuppgifter om medlemmen som Elite Hotels behandlar.

10.8. Medlemmen har rätt att begära att uppgifter rättas eller utplånas. Detta ska ske skriftligen till Elite Hotels Medlemsservice.

10.9. Kontoinformation gällande medlemskapet lämnas endast ut till medlem, eller till den person som kan uppvisa en skriftlig fullmakt som är undertecknad av medlemmen.

10.10. Av säkerhetsskäl bör Elite Hotels informeras om namnbyte och adressändring.

10.12. Medlemmen kan när som helst avregistrera sig från direkt marknadsföring genom att kontakta Elite Hotels varpå Elite Hotels upphör med sådan marknadsföring.

11. GILTIGHET

11.1. Medlemsreglerna träder i kraft 1 juni 2007, revidering 7 maj 2018. Medlemsreglerna ersätter alla tidigare regler och gäller tillsvidare.


_