Medlemsregler och villkor som gäller för Elite Hotels Rewards. Vid frågor ber vi dig kontakta medlemsservice via e-post till member@elite.se.
ALLMÄNNA Villkor
1.1 Medlemskap i Elite Hotels Rewards är ett avtal mellan Elite Hotels of Sweden, org.nr 556248-5259, nedan Elite Hotels, och dig personligen, nedan Medlemmen.
1.2 Medlemskapet är personligt, beviljas endast till personer som fyllt 18 år och kan inte beviljas företag eller andra juridiska personer.
1.3 Elite Hotels får göra ändringar i programmet, till exempel medlemsregler, medlemsförmåner, poäng och nivåregler. Ändringar kommuniceras i rimlig tid via e-post och/eller på elite.se. Medlemmen ansvarar för att hålla sig uppdaterad om gällande villkor. Förändringar påverkar inte redan intjänade poäng retroaktivt.
1.4 Om noll poäng intjänats under en sammanhängande tolvmånadersperiod kan Elite Hotels sluta skicka regelbunden information till Medlemmen.
1.5 Om noll poäng registrerats under tre sammanhängande år kan Elite Hotels avsluta medlemskapet och ta bort outnyttjade poäng. Där det är möjligt informeras Medlemmen i förväg via registrerad e-postadress.
1.6 Medlemmen ansvarar för att uppge sitt medlemsnummer på hotellen eller hos partners för att få bonuspoäng och förmåner.
1.7 Medlemmen kan när som helst avsluta sitt medlemskap genom skriftlig begäran till medlemsservice på member@elite.se.
1.8 Uppsägning gäller när Elite Hotels administrerat ärendet, vanligtvis inom 72 timmar. Intjänade poäng blir obrukbara i samband med uppsägning.
1.9 Medlemmen samlar poäng och utnyttjar förmåner genom att uppge sitt medlemsnummer.
1.10 Nätter bokade till medlemspris får inte säljas vidare. Sker återförsäljning kan bokningen ändras till dagens flexpris med tillhörande villkor.
1.11 Medlemmen får boka högst fyra rum med medlemsrabatt under samma boendeperiod och måste själv bo i ett av rummen. Vid fler rum kan bokningarna ändras till dagens flexpris. Poäng och nivånätter ges endast för rummet Medlemmen själv bor i.
1.12 Vid missbruk eller misskötsel, till exempel obetalda vistelser, respektlöst uppträdande mot Elite Hotels eller partners, kriminella handlingar, handlingar som anses omoraliska eller oetiska eller andra brott mot villkoren, får Elite Hotels avsluta medlemskapet omedelbart. Om omständigheterna medger informeras Medlemmen och ges möjlighet att yttra sig innan avslut.
1.13 Missbruk kan komma att polisanmälas.
1.14 Vid tvist gäller svensk lag och prövning vid svensk domstol. Elite Hotels är inte ansvarigt för händelser som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, krishändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout eller liknande omständighet.
1.15 Elite Hotels får avveckla Elite Hotels Rewards med sex månaders varsel, via e-post och/eller publicering på elite.se. Elite Hotels ansvarar inte för eventuell förlust detta kan innebära för den enskilda Medlemmen.
1.16 Elite Hotels får stänga ett hotell helt eller delvis, varvid förmåner kopplade till en framtida bokning kan utebli.
BONUSPOÄNG
2.1 Bonuspoäng och nivånätter ges för ett rum per vistelse och endast när Medlemmen personligen bott på hotellet. Poängen är personliga och kan inte överlåtas.
2.2 Undantag: Medlemmen kan tjäna poäng för fler rum om rum bokas för familj under samma vistelse, familj avser partner samt barn upp till 13 år. Nivånätter intjänas inte för mer än ett rum.
2.3 Intjänade poäng är giltiga i tre år från intjäningstillfället (om inte annat anges vid bokningstillfället). Outnyttjade poäng förfaller automatiskt och blir obrukbara. Äldsta poäng används först. Exempel: poäng intjänade 15 mars 2025 förfaller 15 mars 2028.
2.4 Medlemmen ansvarar för att bevaka poängens giltighet. Förfallna poäng återinförs inte eller kompenseras på annat sätt.
2.5 Medlemmen ansvarar för att vistelser registreras. Saknas en vistelse ska den efterregistreras via medlemsservice senast sex månader efter utcheckning (förutsatt att du var medlem vid boende tillfället).
2.6 Poäng eller nivånätter ges inte vid no show, även om bokningen är förbetald.
2.7 Poäng har inget ekonomiskt värde och kan inte lösas in mot kontanter.
2.8 Elite Hotels kan exkludera poängintjäning i samband med specialerbjudanden och vissa avtal med företag, samarbetspartners och organisationer.
2.9 Elite Hotels har rätt att inom sex månader korrigera eller radera felaktigt posterade poäng och/eller nivånätter.
TJÄNA BONUSPOÄNG
3.1 Poäng och nivånätter ges för kvalificerande övernattningar. Det avser bokningar via Elite Hotels egna kanaler – centralbokningen, hotellen direkt eller elite.se – samt avtalspriser bokade via traditionell resebyrå. Gäller inte Longstay eller projektbokningar.
3.2 Poäng eller nivånätter ges inte för bokningar via tredje part, till exempel online-resebyråer, charterbolag eller bussbolag. Poäng eller nivånätter ges inte när Medlemmen utnyttjar bonusnätter.
3.3 Inköp av varor och tjänster som tillhandahålls av extern part eller endast förmedlas av Elite Hotels berättigar inte till poäng, till exempel evenemangsbiljetter eller blommor.
3.4 Om inget annat anges ges 1 poäng per spenderad krona.
3.5 Poäng ges oavsett betalningssätt – kontant, kort eller faktura – förutsatt att övernattningen är poänggrundande och medlemsnumret är registrerat.
3.6 Poäng vid restaurangbesök ges för sällskap upp till fem personer och för ett köp upp till 5 000 kronor. Endast ett medlemskap per sällskap. Poäng för restaurangbesök ges endast i samband med övernattning på hotellet. Betalning med inlösta värdecheckar, till exempel restaurangcheckar, ger inte poäng.
3.7 Medlemsnummer måste uppges vid beställning i restaurang och notan måste debiteras till rummet för poängintjäning.
3.8 Vid konferensboende med helpension och gemensam betalning får Medlemmen ett fast antal poäng per natt enligt aktuell information på elite.se.
3.9 Ren lokalhyra, konferensförtäring och hyra av utrustning ger inte poäng.
3.10 Poäng blir tillgängliga på kontot efter utcheckning och kan ej nyttjas under pågående vistelse.
TJÄNSTERESOR
4.1 Om Medlemmen använder poäng som tjänats in i tjänsten för privat syfte kan det vara skattepliktigt. Medlemmen ansvarar för att informera arbetsgivare och myndigheter samt hantera eventuella skatter och avgifter.
4.2 Medlemmen kan vara skyldig att på förhand anmäla användning av poäng till arbetsgivaren. Arbetsgivarens policy gäller.
4.3 Elite Hotels ansvarar inte för skatter eller avgifter som kan uppkomma vid intjäning eller användning av poäng och förmåner.
EFTERREGISTRERING
5.1 Poäng som inte registrerats kan efterregistreras inom sex månader efter avslutad vistelse, förutsatt att gästen var medlem vid intjäningstillfället. Efterregistrering sker via medlemsservice.
5.2 Nya medlemmar kan efterregistrera poäng för vistelser upp till en månad före registreringsdagen, dock senast sex månader efter avslutad vistelse.
ANVÄNDA BONUSPOÄNG
6.1 Poäng kan användas till bonusnätter eller andra erbjudanden hos Elite Hotels eller partners enligt aktuell information på elite.se.
6.2 Bonusuttag görs när Medlemmen är inloggad på Mina sidor på elite.se eller via medlemsservice.
6.3 Poäng kan inte slås samman mellan medlemmar om inte ett erbjudande uttryckligen anger detta.
6.4 Hela poängbeloppet måste finnas på Medlemmens konto för att kunna genomföra en bokning eller köp. Delbetalning med poäng är inte möjligt.
6.5 Tillgängligheten av bonusnätter är beroende av ledig kapacitet vid bokningstillfället. Det kan finnas lediga rum till flexpris även om rummen avsatta för bonusnätter är slut. Det kan finnas tillfällen då inga rum är tillgängliga för bonusnatt.
6.6 Vid bonusnatt kan Elite Hotels exkludera möjligheten att nyttja vissa medlemsförmåner, se aktuell information vid bokning.
6.7 Poängkostnader för bonusnätter avser en person i enkelrum eller två personer i övriga rumskategorier. Extra personer kan medföra kostnad.
6.8 Vouchers är en värdehandling. Borttappade eller förlorade vouchers ersätts inte. Återbetalning i kontanter eller poäng är inte möjlig. Giltighetstid framgår av voucher och måste följas. Värdecheckar, presentkort och bonusnätter får inte säljas vidare.
6.9 Avbokning av bonusnatt eller annat poänguttag måste göras inom föreskriven tid. Om poängen har förfallit vid avbokning återbetalas de inte till kontot.
6.10 Elite Hotels får, vid tekniska problem i samband med bokning av bonusnatt eller annat poänguttag, dra eller återställa poäng i efterhand för att korrigera saldot.
MEDLEMSNIVÅER
7.1 För uppgradering eller behållande av nivå krävs följande kvalificerande övernattningar under ett medlemsår: Silver 5 nätter, Gold 15 nätter, Platinum 55 nätter.
7.2 Uppgraderad nivå gäller under pågående medlemsår samt efterföljande medlemsår.
7.3 En ny nivå träder i kraft först efter att den vistelse som gör att Medlemmen når upp till nivån är avslutad (utcheckad). Förmåner och checkar under pågående vistelse baseras på den nivå Medlemmen hade vid incheckning.
7.4 Elite Hotels får korrigera en felaktig nivå.
FÖRMÅNER
8.1 Aktuella förmåner framgår på elite.se och gäller endast för medlemsberättigande vistelser.
8.2 Medlemmen får en restaurangcheck per natt med valör baserad på medlemsnivå. Valören du får under hela vistelsen styrs av den nivå du har vid incheckningstillfället, eftersom din nivå inte ändras förrän efter avslutad vistelse. Restaurangchecken gäller för mat och dryck på hänvisade restauranger och pubar och är giltig en gång per dag. Flera checkar kan inte samlas och användas vid samma tillfälle. Gäller ej som betalning för produkter i minibaren, room service-avgifter eller kiosker på hotellet. Finns det ingen öppen hänvisad restaurang eller pub på orten utgår restaurangchecken. Förlorad eller missad check ersätts ej.
8.3 Förmåner på hotellet ges i mån av plats och endast när Medlemmen personligen bor. Tredjepartsbokningar, Longstay, Projekt och vissa avtal ger inte tillgång till förmåner. Om hotellet är helt eller delvis stängt utgår berörda förmåner.
8.4 Vid övernattning på Hotel Bishops Arms tillgodoräknas poäng, nivånätter och restaurangcheckar. Övriga förmåner gäller inte på Hotel Bishops Arms.
PARTNERS
9.1 Poäng kan tjänas in hos anslutna partners enligt aktuell information på elite.se.
9.2 Reglerna i kapitel 3 gäller också för intjäning i partners lojalitetsprogram. Generellt sker intjäning endast i ett program per vistelse. Intjäning i både Elite Hotels Rewards och ett samarbetsprogram kan ske endast om detta tydligt framgår.
PERSONUPPGIFTS- & INTEGRITETSPOLICY
Elite Hotels värnar om din integritet och följer tillämplig dataskyddslagstiftning (GDPR). Elite Hotels of Sweden, 556248-5259, är personuppgiftsansvarig för behandling av personuppgifter för hotellgäster och medlemmar i Elite Hotels Rewards.
Vi använder dina personuppgifter för att administrera och bearbeta bokningar och medlemskap samt för att anpassa och utveckla våra tjänster före, under och efter vistelse. När du lämnar personuppgifter hanteras de enligt gällande regler. Fullständig information finns i vår integritetspolicy på elite.se.
10.1 Personuppgifter som lämnas vid medlemskap, uppdateringar eller som annars kommer Elite Hotels tillhanda inom ramen för medlemskapet behandlas för att administrera Elite Hotels Rewards.
10.2 Genom anmälan eller användning av medlemskapet godkänner Medlemmen denna behandling samt att motta medlemsinformation och marknadsföring via post, e-post eller sms, under förutsättning att kontaktuppgifter har lämnats. Medlemmen kan när som helst återkalla samtycke till direktmarknadsföring.
10.3 Elite Hotels, partners, underleverantörer och koncernbolag kan behandla personuppgifter för att administrera programmet, uppdatera uppgifter, tillhandahålla och utveckla tjänster, förbättra kvaliteten på upplevelsen och digitala tjänster, individualisera kommunikation samt genomföra marknadsföring. Kontaktuppgifter kan överföras till partners när det krävs för att leverera en vald tjänst eller ett valt erbjudande.
10.4 Elite Hotels kan använda, och där tillåtet komplettera, uppgifter som Medlemmen lämnat med uppgifter från offentliga och privata register.
10.5 Vi sparar köp- och uttagsinformation samt Medlemmens handlingar i e-post och sms-kommunikation i den utsträckning som krävs för administration, uppföljning och rättsliga förpliktelser.
10.6 Medlemmen har rätt att efter skriftlig begäran få information om behandling av sina personuppgifter.
10.7 Medlemmen har rätt att begära rättelse eller radering, genom kontakt med medlemsservice.
10.8 Kontoinformation lämnas endast till Medlemmen eller till person med skriftlig fullmakt undertecknad av Medlemmen.
10.9 Vid namnbyte kontaktas medlemsservice via member@elite.se.
10.10 Medlemmen kan när som helst avregistrera sig från direktmarknadsföring genom att kontakta Elite Hotels.
GILTIGHET
11.1. Medlemsreglerna träder i kraft 1 juni 2007. Revidering 1 september 2025 ersätter tidigare villkor och regler och gäller tills vidare.