Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Allt du behöver veta om den digitala restaurangchecken vid ankomst

Vi SMYGSTARTAR lanserINGEN AV våra nya digitala restaurangcheckar för alla medlemmar i Elite Hotels Rewards. I DAGSLÄGET ÄR DETTA ENDAST IMPLEMENTERAT PÅ VISSA HOTELL OCH MER INFORMATION SKICKAS UT INFÖR AKtiVErinGEN PÅ ALLA HOTELL, TILLS DESS KAN DU läsa mer HÄR om förmånen och hur det kommer fungera. 

 

CHECKEN SKICKAS UT På ankomstdagen

Du kommer att få din förmån i form av en QR-kod som skickas till dig via mejl på ankomstdagen för din bokning. QR-koden aktiveras i samband med att du checkar in på hotellet. 

Ser du inte din kommande bokning på mina sidor? Då är din vistelse inte kopplad till ditt medlemskap. Kontakta centralbokningen, medlemsservice eller hotellet direkt inför din vistelse för att koppla din bokning till medlemskapet, alternativt be om hjälp vid incheckningstillfället för att ta del av din förmån. Sker detta på ankomstdagen kan det dröja upp till en timme innan du mottar mailet med QR-koden. 

Förmånen gäller endast för en vistelse, den bokning som du själv nyttjar. 

 

Använd din digitala check

För att använda din digitala check, visar du upp mailet med QR-koden för personalen innan betalningen sker. Om du vill sätta upp din nota på rummet måste checken också alltid registreras av personalen vid besökstillfället, checken kan inte användas för en nota vid ett senare tillfälle eftersom en oanvänd QR-kod förfaller vid midnatt varje dag. 

 Bor du mer än en natt? Kom ihåg att spara mejlet eftersom restaurangchecken förnyas och används under hela vistelsen. 

 

VILLKOR OCH GILTIGHET

Checken gäller en gång per dag och förmånen måste användas på ankomstdagen för vistelser som gäller en natt. Finns det ingen öppen restaurang eller pub på orten utgår restaurangchecken. En ej nyttjad check innan midnatt förfaller och kan inte ersättas eller kompenseras.

Restaurangchecken gäller som hel- eller delbetalning för mat och dryck i den bar eller restaurang som hotellet hänvisar till. Checken är ej giltig för andra kostnader på hotellet så som Vana Spa, room service-avgifter, minibar eller kiosker.

 

Har du frågor eller behöver hjälp med något är du alltid välkommen att kontakta medlemsservice på mejl: member@elite.se eller telefon: 0771-788 789.

Vi frånskriver oss från eventuella ändringar och felskrivningar.