Boka vårt bästa pris, bli medlem nu!

Information gällande utvecklingen av Coronaviruset (COVID-19)

Vi på Elite Hotels följer noga de direktiv och rekommendationer som de svenska myndigheterna utfärdar. Renlighet och hygien är prioriterat och vi har vidtagit en rad åtgärder för att skapa en trygg miljö för er gäster och våra medarbetare.

Vad gör vi för att skapa en trygg miljö för våra gäster och medarbetare?

  • Rutiner för strikt handhygien för alla våra medarbetare och våra hotellgäster påminns och uppmuntras att tvätta sina händer ofta och noggrant.
  • Generöst med tvål och/eller handsprit finns utplacerat på alla avdelningar och alla publika ytor och toaletter.
  • Utöver våra redan strikta regler kring renhållning och sanitet, har vi ökat frekvens och noggrannhet gällande rengöring av utsatta områden och ytor.
  • Våra medarbetare uppmanas att ej ta i hand, hålla avstånd
  • Vår städ- och kökspersonal använder handskar i möjligaste mån.
  • Vi har förstärkta rutiner kring medarbetare som visar sjukdomssymtom i enlighet med hälsovårdsmyndigheternas direktiv.
  • Alla våra hotell har övat på olika scenarion där gäst eller anställd misstänks vara smittad och är redo att hantera detta.
  • Vi lyssnar på er gäster och gör allt för att ni ska känna er trygga när ni besöker oss. En av de åtgärder som ni önskat och som vi nu vidtar är att erbjuda en välfylld frukostpåse som alternativ till vår frukostbuffé. På Hotel Bishops Arms erbjuder vi enbart frukostpåsar. 

Vi vill understryka att vi är oerhört måna om att ta hand om våra gäster och vår personal och gör det som står i vår makt för att göra detta på allra bästa sätt.

Vilka bokningsregler gäller för min kommande bokning?

Ordinarie bokningsvillkor gäller som vanligt för din bokning. Enda undantaget från detta är du att som reser från ett land eller område som är försatt med ett strikt reseförbud länkat till COVID-19 med en bokning med ankomst före 14 april 2020 kan ändra boka om din vistelse till ett framtida datum under 2020. Gäller detta för dig så ber vi dig kontakta vårt servicecenter på +46 (0)771-788 789 eller centralreservation@elite.se.

Kan jag avboka eller ändra min förskottsbetalda bokning? 

Ordinarie bokningsvillkor gäller och du som har gjort en förskottsbetalad bokning kan inte om- eller avboka dennaEnda undantaget från detta är: 

  • Om du har ankomst mellan 19 mars och 17 april och du reser från ett land utanför EU/EES samt Schweiz 
  • Om du reser från ett land eller område som är försatt med ett strikt reseförbud länkat till COVID-19 med en bokning med ankomst före 17 april 2020  

I dessa fall kan du boka om din vistelse till ett framtida datum under 2020. Väljer du att avboka så återbetalas inte din bokning.  

Om mitt flyg, evenemang eller liknande har blivit inställt som följt av COVID-19, vad gäller för avbokningsvilllkor?

Våra ordinarie bokningsvillkor gäller för din hotellbokning i dessa fall.

Vad sker om en gäst insjuknar i Corona på något av era hotell?

Vi tar utvecklingen av COVID-19 på yttersta allvar och följer direktiven från myndigheterna. Vi har ännu inte haft något fall på något av våra hotell, men är fullt redo att hantera detta i enlighet med myndigheternas och sjukvårdens direktiv om så skulle ske. Vi har en tät dialog med all vår personal och gör allt i vår makt för att säkra våra gästers och medarbetares hälsa.


_